ΒΑΘΜΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ

Κάθε φορά που σχεδιάζετε να παρέχετε αναπτυξιακή ανατροφοδότηση, σκεφτείτε το βαθμό πολυπλοκότητας/δυσκολίας που υπάρχει σε κάθε περίπτωση. Μερικές φορές η ανατροφοδότηση έχει πολύ χαμηλό επίπεδο δυσκολίας. Για παράδειγμα, όταν κάποιος κάνει κάτι λάθος και δεν το γνωρίζει, η απλή υπόδειξη του σωστού σε αυτό το άτομο θα αλλάξει τη συμπεριφορά.

Σε άλλες περιπτώσεις, ο βαθμός δυσκολίας είναι υψηλός, ειδικά όταν υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ του τι κάνει το άτομο και του τι πρέπει να κάνει, ή όταν το άτομο είναι πιθανό να πάρει το σχόλιο προσωπικά. Η αξιολόγηση του βαθμού δυσκολίας είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για να δοθεί αναπτυξιακή ανατροφοδότηση, διότι θα καθορίσει τον τρόπο προσέγγισης της κατάστασης.

Ο βαθμός δυσκολίας ή ο κίνδυνος θα καθορίσει την έκταση που θα χρειαστείτε για να προετοιμαστείτε, να διερευνήσετε την οπτική του εργαζομένου και να κάνετε follow-up. Ακολουθούν ορισμένες από τις ερωτήσεις που μπορείτε να αναρωτηθείτε για να προσδιορίσετε το βαθμό δυσκολίας:

  • Είναι το πρόσωπο ενήμερο για το τι κάνει ή δεν κάνει;
  • Γνωρίζει ή συνειδητοποιεί τη σημασία ή τον αντίκτυπο των ενεργειών του/της;
  • Είναι πιθανό να είναι ευαίσθητος/η στην ανατροφοδότηση; Αν ναι, γιατί;
  • Έχει ακούσει αυτή την ανατροφοδότηση στο παρελθόν, αλλά δεν έχει σημειώσει πρόοδο;
  • Ποια είναι τα οφέλη για το άτομο και την επιχείρηση αν αλλάξει αυτή τη συμπεριφορά και αν αναπτύξει αυτήν την ικανότητα;
  • Ποιες είναι οι συνέπειες διατήρησης αυτής της συμπεριφοράς και μη ανάπτυξης αυτής της ικανότητας;
  • Πώς αισθάνομαι που θα παρέχω αυτήν την ανατροφοδότηση;
  • Είναι η πρόθεσή μου να δώσω πληροφορίες και να βοηθήσω το άτομο να μάθει;
  • Γιατί ίσως είμαι διστακτικός; Ποια αντίδραση περιμένω;